Географічне зазначення

У ринковому середовищі, що стрімко розвивається, в умовах насичення національних ринків різноманітними торговельними марками та посилення конкуренції між їх учасниками, особливе місце належить товарам (продуктам), які мають своє унікальне географічне походження, цінність та репутацію.

Продукт, що має особливі властивості, характерні для певної місцевості та традицій виробництва може бути захищений географічним зазначенням.

Географічне зазначення –– найменування місця, що ідентифікує товар, який походить з певного географічного місця та має особливу якість, репутацію чи інші характеристики, зумовлені головним чином цим географічним місцем походження, і хоча б один з етапів виробництва якого (виготовлення (видобування) та/або переробка, та/або приготування) здійснюється на визначеній географічній території.

Назва місця походження товару –– вид географічного зазначення, який означає найменування, що ідентифікує товар, який походить з певного географічного місця та який має особливі якості або властивості, виключно або головним чином зумовлені конкретним географічним середовищем з притаманними йому природними і людськими факторами, і всі етапи виробництва якого (виготовлення (видобування) та/або переробка, та/або приготування) здійснюються на визначеній географічній території.

Географічне зазначення –– унікальний об'єкт інтелектуальної власності, який є важливим інструментом захисту продукції від недобросовісної конкуренції для виробників регіону, де виробляється продукт, гарантування оригінальності походження продукту з тієї місцевості, де він виробляється, збереження місцевих традицій та сприяння розвитку регіонального бізнесу. Водночас правова охорона географічного зазначення перешкоджає реєстрації третіми особами унікальної назви продукту як торговельної марки.

Сільське господарство, харчові продукти, вино-горілчані вироби, ремісничі вироби та промислові товари є одними з найпоширеніших категорій, для яких використовуються географічні зазначення. Про це свідчить статистика Всесвітньої організації інтелектуальної власності.

Право на державну реєстрацію географічного зазначення має об’єднання осіб, які в зазначеному географічному місці виробляють товар та/або видобувають, та/або переробляють сировину для товару, особлива якість, репутація чи інші характеристики якого зумовлені цим географічним місцем. У визначених законом випадках право на реєстрацію географічного зазначення може мати одна фізична або юридична особа.

Для реєстрації географічного зазначення товар, для якого заявляється це зазначення, повинен відповідати специфікації товару, погодженій спеціально уповноваженим органом.

Якщо ви вирішили зареєструвати географічне зазначення –– фахівці державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» нададуть вам кваліфіковану допомогу.

Пропонуємо такі послуги:

  • надання консультацій з питань реєстрації географічного зазначення;
  • складання заявочних матеріалів на реєстрацію географічного зазначення в Україні тощо.